Racławice Śląskie w Internecie

Trasa turystyczna

Od dworca kolejowego, do dworca kolejowego, czyli 4,6 ścieżki turystycznej w Racławicach Śląskich

Nowa ścieżka turystyczna łączy ciekawe miejsca Racławic Śląskich i ma długość 4,6km. Jest przeznaczona na turystykę pieszą i rowerową.

Obraz: trasa1.jpg

Oznakowanie ścieżki

Trasa jest oznakowana. Należy szukać znaków ścieżki turystycznej, których przykład prezentuje zdjęcie obok. Na trasie dostąpne są dwie duże tablice informacyjne 2m/1m z mapą ścieżki i opisem atrakcji.

Trasa rozpoczyna się na dworcu kolejowym. Na miejscu wystawa eksponatów kolejowych i makieta kolejowa: czynne w czasie pikniku kolejowego oraz dodatkowo wystawa i makieta są udostępniane po wcześniejszym zgłoszeniu w dowolnym terminie (zwłaszcza dla grup zorganizowanych).

Obraz: trasa2.jpg

Oznakowanie ścieżki

Przy dworcu kolejowym wygodny parking dla samochodów. Oczywiście dojazd koleją od strony Brzegu/Nysy i Kędzierzyna-Koźla.

Drugim przystankiem jest Wysoki Wiadukt i słupy teletechniczne. To styk ulicy Zwycięstwa, Prudnickiej i Kopernika. Turysta może zobaczyć wysoko ułożony wiadukt kolejowy oraz kolejowe słupy teletechniczne, które dawniej używane były do komunikacji kolejowej.

Następnie główną ulicą Racławic turysta udaje się do kościoła parafialnego, w którym można zobaczyć dwa łaskami słynące obrazy: Matki Boskiej Buszczeckiej (przywieziony z Kresów Wschodnich) oraz obraz Matki Boskiej Racławickiej.

Potem wracamy około 50 metrów od kawiarni Amazonka (posiłki, napoje, woda i sanitariaty) i udajemy się w kierunku boiska. Przechodzimy przez mostek na młynówce i dochodzimy do Wiszącego Mostu Kolejowego, gdzie przy kaskadzie wodnej przygotowano miejsce na odpoczynek. Jest też świetny punkt widokowy na miejscowość, Młyn górny, pobliskie pagórki i widoczne w oddali góry. Oczywiście dominują: panorama rzeki i monumentalność mostu kolejowego.

Obraz: trasa3.jpg

Oznakowanie ścieżki

Dalej należy wrócić na boisko sportowe i ścieżką w pobliżu uli (druga strona boiska) dojść do ulicy Ogrodowej. Przejść tunelem kolei głubczyckiej. Dalej idziemy cały czas prosto: po prawej doskonale widoczny komin starej przepompowni z gniazdem bocianim.

Po dojściu do skrzyżowania należy skręcamy lekko w lewo i ulicą Kolonialną dochodzimy do końca tej części wsi. Potem pokonujemy 70 metrów drogi polnej prowadzącej do południowej części ulicy Konopnickiej. W tym miejscu piękne widoki.

Następnie należy przejść całą ulicę Konopnicką i skręcić w prawo na ulicę Kopernika. To ostatni w Racławicach brukowany trakt. Po przejściu około 150 metrów, przy dawnym pałacyku, należy skręcić w lewo na drogę polną i nią dojść do skrzyżowania z ulicą Prudnicką. To największe podejście na trasie, która cała jest bardzo łatwa.

Tutaj trasa kończy się, ponieważ należy zejść do rampy kolejowej i do dworca (prosto). Wytrawni turyści mogą wydłużyć marsz i dojść do Szwedzkiego Słupa (dodatkowe 3km w jedną stronę). Przygotowano tam miejsce do spoczynku.

Trasa turystyczna ma charakter pętli. Oznacza to, że jej początek może być dowolny. Sugeruje się, aby rozpocząć zwiedzanie z dworca kolejowego lub kościoła, gdzie znajdują się parkingi dla samochodów. Trasa jest bezpieczna: dobrze przygotowane ścieżki, chodniki przy szosach.

Pobierz mapę w wysokiej jakości.

Obraz: mapatrasymala.jpg

Mapa trasy - ścieżki turystycznej

Obraz: plansza.jpg

Na dużych tablicach można zobaczyć mapę trasy i jej najważniejsze oraz najciekawsze miejsca

Do pobrania

Do pobrania nowa mapa turystyczna prezentująca trasę turystyczną w Racławicach Śląskich.

Zobacz mapę trasy turystycznej Racławic Śląskich w dużym formacie.

Obraz: mapaturystykimala.jpg

Poniżej udostępniamy do pobrania planszę informacyjną opisującą trasę turystyczną w Racławicach Śląskich.

Zobacz opis trasy turystycznej Racławic Śląskich w formacie planszy w dużym formacie.

Obraz: trasaturystycznamala.jpg

Wszelkie prawa zastrzeżone. Prawa autorskie © Stanisław Stadnicki 2005-2017
Powielanie, kopiowanie i rozpowszechnianie treści serwisu Raclawice.Net jest zabronione.
Serwis Raclawice.NET jest internetowym dziennikiem wpisanym do rejestru Dzienników i Czasopism